Hva må jeg se på når jeg skal kjøpe ny pc?
Jeg har virkelig ikke peiling på spesifikasjoner og sånnt. Det hjelper fint lite med navn og nummer på skjermkort, prosessor, ram osv. Jeg aner ikke hva det betyr.
Men jeg vet hva jeg vil ha av en pc da.
Jeg ønsker en pc med stor skjerm, siden jeg ser dårlig. Skjermen bør også være klar, ha god bakgrunnsbelysning (heter det det), og helst ikke så mye gjenskinn. Helst ønsker jeg en pc med 17" skjerm.
Den må jobbe raskt. Jeg blir sprø av å måtte vente på nettsider som skal åpnes osv.
Den må takle bilderedigering, siden jeg har planer om å lære meg dette etterhvert, ellers blir den brukt til å surfe på nett, litt nett-tv, mail, skriving, lagre bilder o.l. Så og si ingen spilling.
Hva bør jeg se etter for å få en pc som gir meg dette?
Jeg trenger også en ekstern disk, som er så enkel i bruk at selv jeg klarer det. Gjerne sånn som ikke trenger å plugges i stikkkontakt, bare med USB i pcen.
Og så trenger vi ny router. Den vi har er 7 år gammel, og den er ikke sterk nok tror jeg. Vi får iallefall ikke inn signalene fra den over hele huset, og huset er bare normalt stort. Noen som har noen anbefalinger her?
På forhånd takk for hjelpen. 
|