Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sliter med tall? (Om Nerdrum og Mykle, godt skrevet :D )

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 10:57   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sliter med tall? (Om Nerdrum og Mykle, godt skrevet :D )

Jeg likte denne kommentaren - "Døden og Kemneren" av Anders Heger, fra Dagsavisens helgeutgave. Kanskje mest fordi jeg ble sittende og knegge litt over Agnar Mykles påfunn som står omtalt

En annen liten historie ble også linket inn (kopierer inn under). Jaja, det ble et lite smil på morgenen på meg hvertfall

Fra dipsolitteraten :

"Ved en senere anledning vil jeg presentere forfatteren; den penneføre altmuligmann; Odd Eidem.
Men foreløbig vil jeg gjengi i sin helhet, det sitatet som han kanskje er mest kjent for:

Jeg er på kveldsturer fordi jeg har fått et reisestipendium på 900 kroner. Denne apanasjen kom ubedt, jeg hadde ikke søkt stipendiet. Efter et år fikk jeg brev fra Departementet.
"En kan ikke se," skrev en, "at det er kommet reiseinnberetning."
Hvorfor skulle jeg svare. Stipendiet skyldtes en donasjon i det forrige århundre da man for 900 kroner gjorde kunstnerferd til Firenze, kanskje endog med familie. Men for en slik sum kommer man i våre dager ikke langt hinsides Halden.
Efter tre måneder prøvde man på ny å smadre stipendiatens taushet: "I det en viser til skriv som en sendte en den 4.mars i år, kan en fremdeles ikke se at en har fått svar. En tør gjøre merksam på at en har plikt til å sende reiseinnberetning."
Fremdeles unnlot jeg å svare. Da kom et rekommandert trusselbrev: "En gjør med dette merksam på at en to ganger tidligere har bedt en om reiseinnberetning. Da en ikke kan se at slikt er skrevet enda en har har plikt til det etter loven, må Departementet kreve at en retter seg etter gjeldende føresegner. Saka vil ellers få konsekvenser."
Nå var stipendiaten nødt til å fortelle sannheten:
"En takker en for de tre skrivene en har fått fra en. En tillater seg med dette å melde at en for reisestipendet har kjøpt påhengsmotor, og at en reiser fremdeles."
Aldri senere fikk man svar...

(ZIKZAK, 1967)"

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.