Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avviser du barn som ringer på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-11, 18:54   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avviser du barn som ringer på?

[quote=Billa;2945721]Nei, jeg leste hva HI skrev, og jeg hadde løst det annerledes. Kan hende det hadde gått veldig fint, og at den sjenerte gutten hadde hatt flere å forholde seg til på skolen fremover fordi han hadde fått blitt bedre kjent med (og trygg på) nabokompisen også. Det er mulig å gi unger retningslinjer for besøk og lek, og i dette tilfellet det ville være naturlig å gi noen klare beskjeder for hva som gjalt med tanke på felles lek og "alle skal med".

Lek mellom to og to er helt finfint, så lenge det da ikke er bare én som blir stående igjen utenfor. Når det er mange barn å velge mellom, er det noe helt annet at lek mellom to av gjengen skjermes. Jeg kan aldri tenke meg at de voksne i en barnehage synes det er greit at Per blir gående rundt alene fordi alle de andre barna lekte så fin to og to...

Vi voksne skjønner forskjellen mellom ulike situasjoner, og når noe kan være viktig og riktig, og når noe er helt upassende. Barn evner kanskje ikke helt å få med seg disse nyansene, og derfor kan ekskludering og det å holde andre utenfor bli noe som man føler at man har aksept(fra de voksne) for, uansett.[/quote]

Viktig poeng.

For hva sier man til barna egentlig når man avviser en venn på døra? "Nei ta det med ro, du skal få slippe å leke med x nå som du har y på besøk?" Man sier vel forhåpentligvis ikke det men det er jo dette som ligger i handlingen med å avvise et barn.

Og ja, alle verdier og holdninger hos barn lærer de stort sett hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.