Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 16:16   #1
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Jeg er med i Røde Kors Hjelpekorps, og i påsken har vi vakt på ei hytte på fjellet ved et ski-senter.
En av medlemmene er gravid og har termin 2 uker etter siste dag i påske-vakta. Hun ønsker å være med på hytta, men jeg syns ikke det er forsvarlig at hun blir med og trenger meninger fra andre mødre for å vite om jeg er urimelig eller ikke.

Hun har tidligere et barn på 3,5 år, og statistisk sett vil hun antageligvis føde før termin. Hun selv er ikke bekymret for om fødselen skulle starte mens hun er på fjellet, hun stoler på at hun kommer seg raskt til sykehuset med helikopter.
Jeg mener at det er useriøst og egoistisk av henne å tenke slik, for det koster utrolig mye å sende folk i helikopter til sykehuset, og ikke bare at det koster penger, men det kan være andre som trenger helikopter-transport også, og da er det dumt å sette seg selv i den situasjonen når faren for at fødselen kan starte midt i påsken er ganske stor.

Men på den annen side, er jeg hysterisk? Er sjansene for at fødselen starter 2 uker før termin SÅ stor at vi bør nekte jenta å være med på hytteturen?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no