Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 11:01   #23
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Bevist eller antatt? Jeg er ikke superinteressert i temaet, og er ingen kjemiker, men jeg mener å ha lest at det er blitt stilt tvil mht. gjennomføringen av testene.

(Og nei: Jeg er fortsatt ikke tilhenger av parabener, men er skeptisk av natur, og så lenge jeg ikke har sett uavhengige kilder som gir klare indikasjoner, velger jeg å forholde meg skeptisk. Det samme gjelder informasjonen fra en importør/distributør av hudpleieprodukter i Norge (Tekon) på Facebooksiden til et lokalt spa, hvor det hevdes at:

Sitat:

Parabener i hudpleieprodukter, kan ikke absorberes i huden. Esterase III i keratinocyttene er et hudenzym som fullstendig hydrolyser topisk påførte parabener. Det er kun parabener som tas opp oralt gjennom mat og medisiner som entrer kroppen. Det er heller ikke vitenskapelig dokumentert noen bivirkninger ved parabener i blodet. Parabener er også en av naturens konserveringsmidler. Noen parabener og nedbrytningproduktet -hydroksbenzoesyre – PHBA, finnes overalt i naturen. PHBA finnes også i frukt og grønnsaker, som blåbær, gulrøtter, bringebær og peanøtter. Methyl-, ethyl- og butylparabener som brukes i kosmetikk er syntetiske, men kjemisk identiske som de man finner i naturen.

(sitert fra Facebooksiden, fant ikke annet i farta).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.