Sv: I disse lavkarbotider ...
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Uhøflig å kreve særtilpasning av menyen. Ikke uhøflig å ikke forsyne seg synes jeg,
Helt enig i dette.
Rine: Om man går på en veldig streng lavkarbodiett som har som mål å komme i ketose for dermed å gå mer effektivt ned i vekt, vil en halv bolle ødelegge hele greia. Jeg ville aldri sabotert meg selv på den måten da jeg var i ketose i flere måneder.
Jeg tok selvfølgelig med meg egen mat i selskaper /forsynte meg av det jeg kunne.
Å skulle bli fornærmet over at gjester ikke spiser kaka man har bakt er fremmed for meg - det synes jeg er noe som tilhører martyrhusmødrene fra 50-tallet? For meg er selskapet viktigst og jeg henger meg ikke opp i hvor mye og hva gjestene spiser, ei heller om de har med egen mat tilpasset en "sær" diett. Jeg har halalvennlig mat i barnebursdager og allergivennlige alternativer til allergisk svigerinne (hun har forøvrig alltid med seg egen kake/dessert) - men jeg ville ikke stresset med alternativer for ulike dietter som folk bytter og skifter til og fra.
Om du har mange lavkarbere i kretsen, så lag en salat?
Jeg ville ikke bakt en egen lavkarbokake - men heler satt fram litt frukt/mørk sjokolade/skål med nøtter.