Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 13:49   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?

Jeg lar det relativt ofte ligge igjen mat. Er det fullt, så er det fullt. Jeg synes jo imidlertid man bør gjøre sitt beste for å spise opp mat man selv har forsynt seg med, bedre å ta en liten porsjon først, og så heller forsyne seg igjen. Jeg klarer stort sett å etterleve det - bortsett fra hos noen i familien vi av og til spiser hos. Samme hvor lite jeg tar, blir det liggende igjen etter meg. Vedkommende lager nemlig av og til god, men som oftest helt uspiselig mat. Der har jeg bare landet på at av to onder - være uhøflig og å spy midt i middagen - så får de heller tenke sitt om meg og synes jeg er ubehøvlet.

Unger bør nok lære seg at ikke alt smaker like godt, men jeg synes ikke man skal tvinge i noen mat. Jeg hadde selv besteforeldre (som riktignok ga seg etter hvert) og dagmamma som forventet at man spiste opp, og det var ikke noe særlig. Her er eldstemann liten ennå, så ham forventer vi ikke stort av. Vi passer på at han får i seg skikkelig mat før han eventuelt får noe godt han heller vil ha, det er det eneste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.