Tips for å få en familie på 4 ut av huset?
Vi kommer oss ikke ut...... Guttene på 7 og 9 år er fanget av spill, tv, pc og lego på regnværsdagene. Mor og far er trøtte og slitne etter ei lang, travel uke så vi havner som regel på hver vår sofa eller vi må vaske klær, hus og diverse for å klare neste uke.
Så i dag var det nok en gang pøsregn og stiv kuling (Sør for Stavanger). Det ble kjefting, masing, kjeding osv. Jeg TENKTE på å ta en tur ut, men det ble med tanken. All fornuft tilsier at vi alle hadde hatt godt av både trim, frisk luft eller kanskje et museum å fått brukt hodene litt.
Så kan noen komme med tips for å få oss ut av sofaen? (vi har høstferie neste uke, vi skal jobbe 3 dager, fri 2 dager og de har meldt pøsregn) Tenker både på ting vi kan gjøre i helger og på ettermiddager. Jeg tror vi trenger en liste med forslag som vi kan plukke fra!
Vi har ikke særlig stort nettverk her når det gjelder familier med barn på samme alder (våre venner har barn som er mye mindre enn vår) så å reise på besøk til vennene våre blir som regel kjedelig for gutta.
Jeg har forstått at det er flere fra Stavangerområdet her, så kanskje kan noen komme med konkrete tips. Ellers så takker jeg veldig for tips fra andre også. Hva gjør dere med litt større barn når dere skal "ta de med ut i frisk luft eller på en kjedelig søndag"?
|