Svømmeføtter og neseklype
Jeg har en datter som er redd for vann. Ikke tror hun at hun noen gang skal overkomme det heller, og overser glatt at hun hver uke kommer et lite skritt videre på svømmekurset hennes mor så barmhjertig tvinger henne på.
Denne uken toppet det seg fordi de tok undervannsbilder og hun ble kjempelei seg fordi hun ikke fikk tatt. Fordi hun ikke kan dykke, som hun sier selv. Svømmelæreren er fantastisk og sammen har de satt som mål at hun skal ta bilde før jul sammen med søsteren sin.
Hun sier hun syns det er ekkelt med vann i nesen, og etter syv år har jeg lært at det er lurt å høre på henne og argumentere med henne i steden for mot. Så jeg har foreslått at hun kan begynne å øve med en neseklype. Det vil hun, så da må jeg jo få tak i en.
Hun har også oppdaget at hun behersker crawlteknikken og kommer seg rundt med svømmeføtter, en voldsom mestringsfølelse for henne. Så jeg tenkte hun skulle få flyte litt på den.
Men hvor selger de sånne ting nå? Det bør helst være en butikk jeg kan gå i i morgen, Osloområdet.
Ellers er det veldig lov å spore av ved å fortelle hvordan deres barn med vannskrekk har kommet over det. :sta unge: