Sv: Åndenes makt
Bare kort svar her.
Jeg har sett og lest hvordan Randi argumenterer, om cold reading osv ja, og det gjør dessverre lite inntrykk. Men slik er det kanskje, fra begges hold. 
Kan du f.eks se episoden Fra Sjel til sjel torsdag, også kan vi diskutere underveis?
Mange synske har blitt brukt i etterforskning, og avdøde/drepte har også formidlet hvem sin morder er. Problemet er jo hvordan kan man bevise det grundig nok? Det vet jeg ikke. Man kan ikke nødvendigvis stole på at informasjonen som kommer, er korrekt.
Snåsamannen vil jo egentlig la seg teste, han. Men han gidder ikke reise land og strand rundt, for å la seg teste. Han trenger ikke det. Hvorfor Randi ikke vil reise til de han blir enig om å teste, vet jeg ikke, han har jo midler nok. Samtidig er det mange som mener at stress (slik det ville være under en slik STOR test) minsker og svekker evnene. F.eks har man klar og avslappet sitt kommer det lettere. Derfor brukes gjerne meditasjon mye av de med slike evner.
Og flesteparten av de synske eller mediumene, har ikke behov for at deres evner skal testes. Men selvsagt vil de videreformidle beskjedene dersom det kan hjelpe et menneske som ikke kommer helt videre i livet.
Tror du at de gjør det KUN for penger og oppmerksomhet? Eller for å hjelpe andre?