Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fører høy IQ automatisk til at man gjør en bedre jobb?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 23:52   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fører høy IQ automatisk til at man gjør en bedre jobb?

Men igjen, det er forskjell på kvaliteten på leger også. På mange dimensjoner, men IQ er definitivt en av dem. Der også. Jeg vil jo ikke bare ha en som er "flink nok til å stå på eksamen". Jeg vil ha den som er kvikk nok til å følge med på faglitteratur etter studiet. Som klarer innviklet diagnostisering der det er mange x-er og y-er. Jeg har virkelig møtt på mange folk som er dummere enn jeg liker at de er, når de skal gjøre noe som er viktig for meg, i mange yrker: rørleggere, helsesøstre, leger, sekretærer. Og jeg har møtt andre som har vært en fryd å kjøpe tjenester av, fordi de er smarte nok til å skjønne greia, være innovative, forstå percentilskjemaets betydning, etc.

Men jeg skal slutte å gnåle om dette. Du skal få ha de som akkurat er smarte nok til å bestå eksamen for deg selv, og så tar jeg luringene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.