Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 17:21   #17
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Vi har ikke lys ute. Men på treet inne er det små, blanke lys.
Når jula ikke er rød, så har jeg ikke nisser.. i år blir den lilla -for tredje året på rad. Har vanlige "gammeldagse" lysestaker i vinduene -i hvitt.
Vil jo at ting skal matche. Eneste som kræsjer er den gullfargede betlehemsstjernen som henger i kjøkkenvinduet

Fargene går i lilla og sølv. Og fattigmannsølv er det masse av.
Men sønnens ting som blir laget på skolen får så klart en plass selv om det ikke matcher fargemessig

Lager ingen julegaver. Ja, bortsett fra kalendere fra elkjøp
De tror jeg blir favoritten i år. De har etterlyst den et par år nå nemlig. Ja, og så digitalkamera til sønnen min.

Gavene må matche. Altså innpakkingen. Til nå er alt pakket i gråpapir med rødt metallicbånd + litt klistremerker.

Reiser ingen steder i år.

Adventslysene er små kubbelys på et sølvfarget, rundt fat. Pynten blir kongler og noen små, lilla "kuler"-mer kongler eller noe sånt. Kjøpt på kremmerhuset i fjor eller året før.
Hvis jeg finner tallene jeg kjøpte for noen år siden og la på en lur plass, så blir det tall på de også. Hvis ikke så klarer vi nok å telle

Det er ikke overlesset med juleting her. MEN treet kommer opp tidlig. Som i senest 10.desember og aller helst første helga i advent

I år skal jeg pynte det treetasjes fruktfatet mitt med kuler i lilla og sølv. Tror det kan bli bra Og så har jeg noen vinglass som jeg lurer på å gjøre noe med.. som i å putte kuler i, sand eller sånne småsteiner og telys oppå..

Har også kjøpt kuler med navnene våre på. De kom i posten idag og er nyyyydelige!

Vi baker ikke noe særlig. Jeg er ikke skrudd sammen for sånt. Dessverre. Kransekakemasse blir kjøpt inn, så stikker vi ut figurer med pepperkakeformene. Funker fint

Kalendergavene er klare. Bare en hver søndag i advent.
Alle julegavene som skal sendes bort er avgårde for lengst. Mangler bare to stk til de som bor her i byen.

Jeg elsker julen og har hatt nedtelling siden juni

Sist redigert av Husfruen : 09-11-11 kl 17:32.
Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
julebananas, julebonanza

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.