Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Knertens julaftenfest 2011

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-11, 00:00   #28
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knertens julaftenfest 2011

Så deilig med invitasjon til juleselskap!
Vi kommer mer enn gjerne, for i fjor stresset jeg så mye til jul at jeg nesten døde litt av det. Det gidder jeg ikke igjen.
Vi har ikke vært hos deg før, men det er ikke noe problem.
Jeg er litt varm for tiden, så vi kan gjerne bo i lavvo bare det finnes gode reinsdyrfeller og tørr førsteklasses bjørkeved der. Vi setter også pris på god julebelysning på lavvoen, vi liker ikke mørket.
Vi er to voksne og to barn som kommer. I tillegg tar vi med kattene våre, hunden vår og 4 hester. Hestene liker seg best ute men må ha en tørr og stor innhegning med sikkert gjerde, et stort leskur med tykt halmlag å ligge på og selvsagt temperert vann til alle døgnets tider. De vil helt sikkert også sette pris på å få en kombinert gulrotutdeler og klømaskin til jul, en sånn som man bare kan gå inn i når man selv vil.
Hunden og kattene vil ikke være til bry, de blir i lavvoen under selskapet.
Angående mat så er vi ikke spesielt vanskelige. Jeg skal ha kalkun som er pent skjært opp og må serveres på et vakkert servise. Det er viktig for å få den rette julestemningen og for at man skal føle seg hjemme. Bestikket må være Hardangerbestikket Kristin og glasset jeg blir servert julebrus i må være Kongle glass.
Det er ikke så nøye hvilket merke julebrusen er bare den er rød.
Jeg er ikke riktig sikker på hvilket tilbehør jeg liker best til kalkunen, så jeg vil sette pris på rikelig med valgmuligheter samt 3 forskjellige sauser. Det er jo synd hvis saus nr 1 og 2 ikke faller i smak.
Gubben må få en kombinert juletallerken og juleøl så er han fornøyd.
Barna må få pinnekjøtt, ikke røkt. Det må være skjerpet i ovnen etter kokingen for å få den rette smaken.
Jeg glemte å si fra om at jeg tar noen jeg kjenner med meg. De er gamle, og setter pris på å komme til ferdigdekket bord. Konen er søt og snill, men kan ikke hjelpe til med noe da hun er opptatt med mannen sin hele tiden. Han sitter i rullestol så dere må ordne med rullestolrampe og handicapparkering rett ved døren. Han liker og være ufin og må få noen ved siden av seg som liker å krangle og argumentere. Det er kun slik han føler seg ordentlig velkommen.
Han må også få en stor øse slik at han kan spa kakestykkene over fra kakefatene til asjetten sin. Han har forøvrig en stor liktorn og neglerotsbetennelse så han vil sette pris på at du gir han fotpleie når du har anledning. Neglene er helt gulgrønne og tykke, ikke så ulikt den muglete osten han pleier å ha på vaflene sine.
Juleantrekk tar vi med oss selv, et skulle da virkelig bare mangle. Når du er så gjestfri skal vi ikke være til bry på noen måte. Det kan du stole på.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.