Sv: Julesinker - skal vi forene oss?
Jeg har kjøpt kalendere! For evigheter siden, fordi jeg var innom en lekebutikk for å kjøpe disse uendelige bursdagsgavene (8 gutter i klassen, 7 bursdager fra medio september til 1. november? ), og da pakket de ut kasser med kalendere. Tjo-hei!
Ellers er jeg aldri julestresset. Mine råd er:
- drit i julekort. Seriøst. Hvis du ikke har snakket med dem siden i fjor, så bryr de seg ikke om hva poden gjør på fritiden. Send et fint bilde på mail til nærmeste familie hvis du må.
- Hvis du må bake, for ungenes del, kjøp ferdige pepperkakehus og ferdig deig til å trykke ut kakene. Det er prosessen de er opptatt av. (Hvis du baker for egen del, kjør på, for all del, men da kan du ikke la det stresse deg.)
- Ikke kjøp gaver til alle venners barn. Bare si at vettu, det er umulig å finne noe hun vil ha, og du stresser verre for å finne noe til mine. Vi blåser i det, og kjøper noe bedre til våre egne barn.
- Blås i adventsstaker og sånne syvarmede greier. Det er ikke noe fint, likevel. : dukker og løper: Tenn lys når du vil, og kjøp noen fine, ikke sånne støgglilla fordi du må.
- Gjør i det hele tatt ikke ting fordi du må. Gjør det du vil og henter energi av.
Da kan man ha en rolig, fin desember og en utmerket julaften. Jeg lover.
|