Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innspill på valg av type resort for lang ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 10:40   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innspill på valg av type resort for lang ferie

Jeg har aldri bodd på typiske ferieresorts, men det skal vi altså neste sommer. Derfor trenger jeg litt innspill fra dere som er vant med slik ferieform, for jeg greier ikke helt å bestemme meg. Vi er to familier som reiser sammen, med til sammen to barn. En gutt på da 7,5 og en jente på 11.

Alt. A: rekkehus
Fordeler:

• Eget basseng
  • Eget lite uteareal
  • Bakkeplan
  • Ingen gjenboere
  • Fri wifi
  • Arcade-rom i fellesarealene (noen i familien syns hvertfall dette er en fordel)
  • Lite andre nordmenn

Ulemper:
  • "Langt" til fellesområdene med basseng og slikt
  • Bare ett soverom med dobbeltseng, de to andre har to enkeltsenger
  • Virker litt for "skikkelig", testemonialsene snakker om at det passer godt for voksne par og sånn.
  • Mulig mygg, siden det ligger i skogbrynet.
  • Slightly dyrere enn det andre.

Alt. B: Leilighet
Fordeler
  • Fått det anbefalt av en annen FPer som går god for standarden
  • Toppetasje, og dermed stille
  • Kort vei til fellesområdene med basseng og slikt
  • To rom med dobbeltseng, ett med to enkle

Ulemper
  • Ingen private uteområder (bare smal veranda uten tak, som det dermed er for varmt å sitte på)
  • Mange andre nordmenn (det er bare jeg i familien som syns dette er et problem, mannen kaller meg snobb, og barnet syns nok det er fint med fellespråklige lekekamerater)
  • Usikker på om det er wifi
Jeg heller mot alternativ B, på A virker det som å gå for å bade blir et større prosjekt. Men der har man da et eget privat basseng (mer en ganske liten kulp) som ungene kan leke i, mens vi foreldre er like innefor og lager mat. Dette ble nevnt som en fordel i et av testemonialsene.

Sønnen min kan ikke svømme helt ordentlig, så på begge stedene må det være med voksne til fellesområdene om han skal bade der.

I tillegg er det det med dobbeltsengene, det er jo litt kjipt at et par må sove i enkeltsenger.

Hva veier tyngst: Eget uteområde, men litt dårlige sovealternativer og langt til fellesområdene, Eller gode sovealternativer, kort vei til fellesområdene, men ikke eget uteområde?

Vi skal være der i 4 uker (venneparet skal være der 10-14 dager) og begge stedene har trimrom, høy standard, er stille og rolige, er "gated communities" og ligger like langt fra venner vi skal besøke og things to do.

Sist redigert av Tallulah : 16-11-11 kl 12:00.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.