Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken kvinnetype er du, og hvilke oppgaver gjør du?
Jeg overlater løfting, snekring osv. til andre. 15 8,82%
Jeg kan bruke hammeren for å slå en spiker i veggen, men ikke særlig mer enn det. 29 17,06%
Jeg gjør noe bare jeg får litt hjelp, men ikke det tyngste og jeg bruker ikke verktøy som sag. 24 14,12%
Gjør det meste, bruker alt av verktøy Kan jeg ikke bruke det sørger jeg for å lære det. 100 58,82%
Dustepoll/jeg er mann. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 21:40   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg og mannen gjør det meste sammen av sånne ting. Det er lurt fordi det er mye hyggeligere å gjøre ting sammen, pluss at vi får ting til som veldig få andre ektepar får til, nettopp fordi vi er to handyhønker begge to.


Men sånn på siden så synes jeg at en person som ikke kan sette på en klesmaskin, lage seg middag og stryke en skjorte er litt patetisk. På samme måte synes jeg at det er patetisk at en voksen person ikke greier å gjøre tilsvarende enkle "manneting".

Og dessverre så har menn generelt blitt mye flinkere de siste tiårene til å lære seg til å lage mat og kunne ordne mer av de tradisjonelle kvinnejobbene, mye flinkere enn hva kvinner er for det motsatte og resultatet er at menn har blitt mye mer... tja nyttige personer enn kvinner. Sett som gruppe. Jeg synes kvinner er i en trend hvor det er helt ok å bli mindre og mindre nyttig av seg. Og jeg synes det er litt trist faktisk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no