Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Høyt hus foran vårt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 11:27   #1
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Høyt hus foran vårt

Det er vel lite å gjøre med, men jeg bare må få det ut!
Vi har nylig flyttet inn i nytt hus og veldig fornøyd med det. I høst fikk vi nabovarsel om et hus som skulle settes opp nedenfor oss. Siden vi bor i et boligfelt, må man jo regne med det bygges på nabotomtene, så det var jo ikke noe problem, men jeg syntes huset så stort og høyt ut. Det var et toetasjes hus på 214 kvadrat.

Huset vårt har mange store vinduer i 2. etasje og ligger naturlig litt høyere enn tomtene nedenfor. Husker vi sprengte på tomta vår, for at huset ikke skulle komme for høyt, samtidig som vi også hadde dette i tankene når vi tegnet huset. Nå må det også sies, at naboen som ligger bak vårt hus, har utsikt i motsatt retning av vårt.
Vi tenkte på naboene, for utsikt er jo et ømtålig tema.

Nå opplever vi derimot at de som setter opp huset nedenfor oss, har fylt opp med så mye masse, at de kommer like høyt som oss og at huset dermed kommer rett i utsiktssonen vår. De har planlagt garasje ved siden av huset og med den, kommer de til å tette siste rest av utsikt i den retningen.
Vet det er lite å gjøre og jeg er ikke ute etter å gjøre livet surt for de som bygger, men jeg lurer på om det ikke finnes regler for hvor mye man kan fylle opp på tomta si? Skal man ikke ta hensyn til bebyggelsen rundt ?

Det planlegges hus på ei tomt nedenfor dette huset og jeg er redd for at de skal fylle opp like mye. tenkte jeg kunne være litt i forkant, nå når jeg er kjent med hva dette innebærer for oss.
Vi så jo ikke hva dette innebar, før alle modulene var på plass og huset plutselig sto der. Nå er dette huset det første jeg ser om morgenen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.