Sv: En enslig mor som sliter med økonomien
Jeg er ressurssterk nå, men jeg har levd på veldig lite penger. Jeg har hatt en eneste bukse og jeg har fødd meget ungene på 2700 per måned over en viss tid. Det er delvis denne bakgrunnen jeg har når jeg uttaler meg. Jeg reagerer ikke på skolebilder av ungene. Jeg har ikke sett hjemmet hennes, så jeg reagerer igrunnen ikke i det hele tatt. Men om noen prioriterer veldedig arbeid uten lønn, samt friske blomster på bordet og nye gardiner når barna er sultne så er det først og fremst en alvorlig omsorgssvikt på gang. Enten sammen med en umulig økonomisk situasjon, eller kanskje ikke under en verre økonomisk situasjon enn mange andre - det vet vi ikke. Det vi vet er at når barna er sultne så tar det prioritet foran alle andre ting i hele verden samme søren hva det er snakk om. Og om alle mulige grep er tatt og barna fortsatt er sultne så har i som samfunn en jobb å gjøre, for det er helt uakseptabelt.
Dog er det ganske mange som roper på velferdsstaten der behovet ikke er reelt, men oppstår ut fra dårlig prioritering og derfor må det gjøres en vurdering av hva som er hva.
|