Røyklukt i utleieleilighet
Jeg driver og flytter inn i ny leilighet nå. Leier 2. etg av ett hus, eneste forbindelse til huseiers del er via en boddør i 1. etg der jeg også har gangen min. Han har egen inngang, så døra blir ikke brukt annet enn når han skal i sikringsskapet som er oppe. Trappa opp til leiligheten er åpen.
Da jeg var der i dag var husverten hjemme, han har ikke vært hjemme tidligere. Det luktet det veldig røyk i leiligheten, og det er tydelig at det kommer gjennom døra i gangen. Hadde ytterjakka mi hengende i stua i 2. etg, og den stinket sur, gammel røyk av den da jeg dro derfra! :spy:
Er det noe jeg kan gjøre? Fins det noe stoff/pledd/gardiner som stopper lukt? Luftrenser? Kan sikkert få henge ett forheng foran døra hans og ett foran trappeoppgangen opp til meg. Kan jo ikke akkurat nekte han og røyke inne i sitt eget hjem heller. Det er ett beinhardt leiemarked her så jeg vil veldig gjerne bo der, men jeg kommer ikke til å takle og bo i ett askebeger. Heller ikke at mine snart to barn skal vokse opp i ett. Er det noen som har noen tips som kan gjøre det levelig frem til jeg evt. får kjøpt meg noe eget?
|