Hvilket bakovervendt barnesete?
Minsten har rundet 9 måneder, og er tett oppunder 9 kg og 72,5 cm lang ved forrige måling.
Vi har Britax babysete (det minste) med isofix-base, og det passer nok et par cm til.
Men jeg både elsker og hater at det er jungel der ute med valgmuligheter... Jeg synes selvsagt at det er bra med mange valgmuligheter, ettersom hvert barn er unikt, og ulike kroppsfasonger, ulike biler/varierende plass og hva som passer bra og alt det der.
Men jeg ønsker jo nå å finne Det Beste for vårt barn, i forhold til bil, brukervennlighet, sikkerhet, varighet, osv, takker og bukker for de som vil synse litt om hva som kan være alternativ...
Vi har VW Transporter som familiebil, med isofix på seteraden i midten. Mannen har en Opel varebil, med plass til 2 passasjerer (uten airbag foran), og selv om det ikke skal brukes som privatbil, så hender det jo at barna må fraktes i den bilen også, så setet bør være lett å flytte/montere i annen bil, uten isofix-/beltebase.
Og jeg ser helst for meg et bakovervendt sete som varer /er stort nok en god stund, både mtp rygglengde og benplass.
Finnes det gode bakovervendte seter som kan festes i isofix OG med bilens egne belter (uten ingeniørutdannelse i bilsetemontering?!)

:help:
Oppdatert behovet/spørsmålet:
-setet må ha lange nok støttebein til en VW Transporter (ligner veldig på caravelle)
-evt Opel Vivaro
-trenger ikke passe til isofix, eller i britax-base (finnes knapt seter med alle de punktene har jeg funnet ut)
-må kunne monteres bakovervendt på godkjent/forsvarlig måte
Sist redigert av Høyt&Lavt : 30-06-12 kl 14:10.
|