Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftenproblem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 22:43   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Julaftenproblem

Vi vet ikke hvor vi skal feire jul.... ingen blir fornøyd uansett. Nå håper jeg at dere kan hjelpe meg litt med hva dere ville gjort?

Saken er den at vi skal egentlig feire med mine foreldre (ifjor feiret vi med svigers osv). Men nå har min søster, mann og 3 unger plutselig ingen å feire jul med for foreldrene hans vil være helt alene denne jula og så ha alle 5 søsken med et lass barnebarn neste år. det er visst uaktuelt å være med min søster i år også da svigers reiser bort.

Så altså dette er alternativene mine:

1. Vi feirer oss 4 sammen med mine foreldre. Min søster, mannen og ungene må feire jul alene, noe de ikke ønsker.

2. Vi feirer jul alene (vi har ingen problem med det, synes det kan bli koselig). Mine foreldre er med min søster og familien. Problemet er at mine foreldre ønsker å feire jul med mine barn siden det er 2 år siden sist. (de var med min søster i fjor)

3. Alle sammen feirer jul hos mine foreldre. Jeg og mannen min ønsker ikke dette da det blir fort kaos, ungene til søsteren min er ganske små og krevende. Meg og mannen ønsker å ha en rolig jul sammen med våre barn.

4. En bedre løsning?

Neste år skal vi være hos oss sammen med svigers. Min søster har da gitt klar beskjed om at våre foreldre er mitt ansvar. Min søster med familie skal da til hennes svigers og der er de godt over 20 stykker og det er uaktuelt å ha med mine foreldre (noe som jeg forstår godt). Saken er den at søsteren min og mannen helst vil unngå å feire jul med alle hans søsken pga 14 unger under 8 år!!!! (= totalkaos og krangling om julegaver osv) De ønsker egentlig å ha jul sammen med svigers dette året og med mine foreldre neste år. Men dette nekter altså svigermoren hennes pga de skal ha "voksenjul" på hytta si.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.