Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-11, 13:03   #1
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Aldri mer "Jul i Skomakergata"

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...a-3653855.html

Vi er nok mange her som har et nostalgisk forhold til Jul i Skomakergata. Bare de første strofene av introduksjonsmelodien får varmen bre seg i magen på meg, og bringer fram minner om en trygg og god barndom. Jeg og søsknene mine framfor barne-tv hver kveld hele desember. Verdens lengste måned. Når skulle julen komme da?

NRK har nå bestemt at de ikke vil sende "Jul i Skomakergaten" igjen.
Det er mange som engasjerer seg i dette, og har sterke meninger om saken. F.eks er det på Facebook laget flere støttegrupper som ønsker den på sendeplanen igjen.

For min del er denne avgjørelsen faktisk grei. Det virker som om barna fenges av andre ting nå, enn den gang. Jeg ønsker ikke tviholde på en serie som virker utdatert. Barne-tv-er for barna. Og jeg ser gjerne de nye seriene sammen med dem, selv om de ikke frembringer samme de følelsene hos meg. Men for barna mine er det Jul i Blåfjell som er advent og ventetid.

Men det kan nok tenkes at jeg kjøper serien på dvd. Og det kan jo tenkes at barna vil se den sammen med meg. Hvem vet?
(Og kanskje kan jeg da endelig få se episode 24. For det fikk jeg aldri som barn. Den episoden gikk alltid bare på kvelden, og da var tv-en avskrudd i vårt hjem).

Hva tenker dere?

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.