Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungene
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Ikke overraskende mener jeg at nødvendige gaver er finfine gaver, faktisk de aller fineste.
Men så hadde jeg også blitt glad for et strykejern fra mannen, gitt at jeg trengte det. Jeg hadde derimot ikke blitt glad for diamanter (enda flere smykker jeg ikke bruker), så jeg innser at jeg er rar. Aller gladest blir jeg for opplevelser, eller penger vi kan bruke på opplevelser. De trenger nemlig ikke å trykkes inn i allerede overfylte skap.
Jeg skriver jo ikke at gavene ikke skal være nyttige? Men når man gir til noen så nært så bør det være noe innen det man kan tenke seg at partneren ønsker seg og blir glad for. Om det være seg et klesskap eller et strykejern, så er jo det helt greit. Jeg ville ikke hatt det til jul fra mannen, men det er heller ikke noe jeg trenger å tenke på, for partneren min kjenner meg så godt etter 18 år. Likeså smykker, det bruker jeg knapt. Jeg ville heller ikke kjøpt drill til mannen min, han er virkelig ikke glad i håndtverkssyssler. Slike ting kjøper vi av fellesbudsjettet ellers, greit å ha, men ikke bursdag eller julepresangmateriale.
Hadde vi hatt dårlig råd slik at det måtte gått på det budsjettet, vel så hadde det vært en felles gave til hjemmet.
Som gaver til hverandre kjøper vi stort sett personlige ting, i år får han en vinterjakke han ønsker seg, det betyr jo ikke at den ikke er nyttig all den tid han ikke har en hel fra før.
|