Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. toleranse mot andres religion og kultur

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 21:09   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ang. toleranse mot andres religion og kultur

Jeg syns det er spennende å høre om andres religion og kultur. Det er mange måter å se ting på. Jeg syns det er utrolig lærerikt å snakke med mennesker med annen bakgrunn enn meg. Jeg kjenner mennesker som er fra andre deler av verden og har annen religions- og kulturbakgrunn. Når jeg snakker med dem så får jeg en større bevissthet om min kultur og mitt ståsted i forhold til min tro og min kultur.

Jeg blir litt skremt når jeg ser en del holdninger mange nordmenn har mot flerkulturelle. Samtidig så blir jeg skremt av en del holdninger som flerkulturelle har mot vår kultur (sett det på tv). De jeg kjenner har ikke vist sterke holdninger mot oss nordmenn. De er som mange muslimer her i landet, moderate muslimer og ønsker å bli kjent med oss. Disse menneskene er nordmenn, på lik linje med etnisk norske.

Det jeg ønsker en diskusjon om er: Hvordan skal vi kunne leve sammen uten at det blir vi og dem? Det bør jo være oss.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.