Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Jeg synes ikke det er ansvarsfraskrivelse. Det er hvordan han opplevde det. Det er en forklaring.
Hva hadde du ventet bai. "Jeg så dem men syntes det var greit å kjøre på dem"?
Hadde mannen sett dem hadde han ikke kjørt på dem. Det er påpekt fra andre at det har skjedd flere ulykker her. Det er kanskje et vanskelig sted, man har jo skyld uansett som sjåfør, men det bør være lov å si hvordan det ble oppfattet av dem.
Saken burde ikke vært en mediesak, andre blir beskyttet i langt mer alvorlige saker.
Jeg tror alle av oss som kjører bil vet at det kunne ha vært oss som havnet i en slik ulykke. Vi har alle vært mindre oppmerksomme enn vi burde en eller annen gang.
Jeg syns ikke uttalelsen er ansvarsfraskrivelse, men jeg savner setningen "det var min skyld. Jeg hadde ansvaret.".
Ellers enig med de som sier at det kunne skjedd de fleste i et uoppmerksomt øyeblikk, men ansvaret er førerens, punktum finale. Særlig på nyttårsaften er det grunn til å kjøre ekstremt forsiktig i mørke bygater i Oslo sentrum!
Ja, størrelsen og formen på oppslaget er latterlig, men VG er en sladderavis, så så veldig overraskende er det ikke. Og Hagen er vant til et liv brettet ut i offentligheten, og er nok ganske så herdet.
(Da en høygravid slektning nylig ble påkjørt i gangfelt (og det kom et ganske stort oppslag, med bilder, i avisen) så må jeg si at jeg hadde ekstremt lite sympati med sjåføren, samme hvor lei seg han var i etterkant, og jeg håper han aldri får lappen tilbake. Ca. samme sympatinivå i denne saken her, kjenner jeg.)