Minecraft og internett for 7-åringen
I garderoben på vei ut fra karate begynner noen kompiser og fortelle om et spennende spill, jeg får tolket det til å være mine craft. Og lover storebror at vi ihvertfall kan se på det. På vei hjem fra skolen prater vi litt om at han begynner å bli større og gradvis skal slippes ut i verden og på internett. Jeg forteller at han kanskje kan få et lite datakurs, og at pappa og jeg alltid vil vite hva han driver med.
Han beroliger meg med at han aldri har blitt redd av et dataspill og aldri skal søke på monster. Søtnosen. 
Etter middag og lekser får han lov til å sitte litt på 123.spill, men blir forvirret fordi han ikke greier å finne fram til noen kjekke spill. Barnetv-sidene er han litt lei av, og de skolesidene jeg klarer å hoste opp er ikke det minste spennende. Det kan man jo forstå, elle melle var virkelig ikke det sprekeste.
Kanskje dere kloke nettforeldre har et godt tips til meg og 7-åringen min som er på vei ut i verden. Han liker enkle spill, fakta og matte. Kan med fordel lære litt på veien.
Har noen erfaring med mine craft? Ser at vi må registrere oss for å få være med, det vil jeg ikke gjøre før jeg skjønner mer av hva det går i.
Cyberhilsen fra tink og storebror