Mat til stor kattunge
Vi har en katt som er 10 mnd. Hun spiser bare tørrfôr, og har alltid gjort det. Får hun noe annet bare slikker hun på det, og ser dumt på oss. Det eneste utenom hun ellers spiser er litt leverpostei. Det hender ungene gir henne en bitteliten bit, men det er snakk om lillefingernegl-størrelse en til to ganger i uka.
Det var en stund hun spiste mye tørrfôr, og vi fylte på når det var tomt. Hun begynner å bli ganske stor nå. Jeg tuller litt med ungene at pus har hengemage. Nå blir det ikke tomt i skåla hver dag, men hun er fortsatt ganske stor. Veide henne i går og hun er 4,6 kilo. Er det "normalt" for en hunnkatt på 10 mnd (hun er sterilisert)?
Jeg regner med at hun blir litt slankere til våren/sommeren, for hun er glad i å være ute, men synes det er kaldt, og vanskelig å bevege seg fort, i all snøen. Så hun er litt sofagris for tida.
Hun får kattunge-mat, men det begynner å bli tomt. Bør jeg likegodt kjøpe voksentørrfôr til henne nå, selv om hun ikke er året enda? Jeg må nok gradvis blande i den hun har nå, for jeg mistenker en kresen frøken.