Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Mat til stor kattunge

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-12, 10:28   #21
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat til stor kattunge

Fin katt, Svanen. Min hannkatt har samme farge, men han er langhåret.

Det er ikke mulig å si noe om hva som er normalvekt for en katt siden størrelsen varierer såpass mye. Du ser det jo ved å se på katten og ikke minst ved å kjenne på den.

Det er for meg helt uproblematisk å gi kattene mine fri tilgang på mat. Jeg har enda tilgode å eie en katt som har spist seg overvektig på skikkelig tørrfòr av god kvalitet (og det er ikke Kitekat eller lignende fra Rema, altså). Det er noe helt annet om man gir de bløtfòr (som katter IKKE skal ha), matrester eller dårlig tørrfòr osv. Det er dessuten nokså praktisk vanskelig å regulere matmengden når man har flere katter.

Jeg tenker at du vil oppleve at kattens vekt regulerer seg selv når hun begynner å være mer ute igjen. Dessuten skriver du jo at hun spiser mindre nå enn før, og det er jo helt naturlig regulering i og med at hun er mindre aktiv også.

Det kattungefòret jeg bruker, har forresten ikke veldig mye mer energi enn voksenfòret. Det er stort sett proteininnholdet som er høyere. Dette kan sikkert variere fra fòrtype til fòrtype.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.