Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?
Hvordan måler dere egentlig høyden på helene på skoene?
Jeg måler bakerst. Altså fra bunnen og opp bakerst. Da blir mellomstes pensko målt til å ha seks cm heler.
Selv minstesnuppen her på 6,5 har pensko med heler. Jeg regnet ikke med dem engang siden de ikke er høye i det hele tatt. Men når jeg måler nå, er de tre cm de også.
Mellomste på 11 går veldig stødig på sine på seks cm. Men hun har også hatt litt heler på penskoene sine siden hun var rundt seks kanskje. De bruker pensko i selskaper, bursdager og liknende. Ellers har de flate vintersko og brukssko. Kun pensko med heler. Og for å være ærlig synes jeg det er greit at en på 11 kan gå stødig med litt heler på skoene.
Jeg arrangerte skoleball for 7. klasse (eldstemanns klasse) i går og det var stor forskjell på jentene. Noen hadde flate sko, de fleste med heler i forskjellig høyde. Dette er jenter på 12 år. Noen stolpret rundt med heler på skoene og var tydelig ikke vant til pensko med hel. Mens andre gikk på dem stødig.
Jeg ser overhodet ikke problemet med at jentene mine lærer seg til å gå pent med hel på skoene.
Men det er mulig jeg måler høyden annerledes enn andre her siden det virket som mange reagerte på at skoene hadde hel på seks cm.
|