Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Apropos kirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 00:01   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos kirken

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

For drøyt tolv år siden opplevde jeg faktisk at en prest la inn litt skremselspropaganda i forhold til det at jeg risikere at prester kunne nekte å begrave meg dersom jeg skulle dø.

Min søster fikk en annen trussel, og det fra vår farfar: Hun kom ikke til å bli gift, for det var ingen som ville ha en slik hedning (ordrett sitat, farfar -og han var helt seriøs).
Hun ble det likevel -med en annen hedning

Min litt mindre religiøse morfar ble gravlagt i regi av HEF. En veldig flott seremoni som foregikk i seremonirommet i gravlundens krematorium. Jeg tror det er ganske vanlig i byene. Han var forresten medlem av statskirken. (Det var først og fremst min svært kristne onkel som mest hardnakket holdt på at han ikke ville "blande inn noen prest", siden det ville ha lite med hans far å gjøre). Jeg har flere familiemedlemmer som ikke er medlem av statskirken. Jeg føler meg likevel helt trygg på at de vil få en fin og verdig begravelse når den tid kommer. Meg selv også, for den saks skyld, selv om det ikke bekymrer meg særlig.

(Kan man forresten skrive gravferd på bokmål? Jeg synes det er et finere ord enn begravelse -hvis jeg får stille et rettskrivingsspørsmål i denne alvorlige tråden)

Sist redigert av My : 04-10-06 kl 00:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.