Død og fordervelse - om mus i kjøkkenskapet!
De siste ukene har kulden og vinteren kommet for alvor til Sørlandet. Vi har hatt mus før, det er et gammelt hus må vite, og for et par vintre siden hørte vi en mus i bjelkelaget mellom stue og kjøkken et par uker det var kaldt, men fikk aldri tatt noen i fella, og "problemet" forsvant med kulda.
Nu vel, nå er jeg jo blitt alene i dette store, gamle huset og for en snau uke siden oppdaget jeg muselort i kjøkkenskapet (under vasken) . Da hadde jeg mistenkt at det var en liten mus på besøk igjen, men var ikke sikker. Jeg kjøpte musefelle i helgen, men fikk ikke somlet meg til å sette den ut før i går kveld. Og hva venter meg når jeg står opp i morges? Joda, det ligger en skvisa mus i kjøkkenskapet ...tror jeg. Tenkte manne meg opp for å ta den, men da jeg åpnet kjøkkenskapet igjen, så var jo f*** ikke musa død - den lå der og sprellet, og for alt jeg vet så ligger den og spreller enda. Jeg smalt døren igjen og stakk rimelig fort ut av hus!! 
X er satt på saken, så han skal innom i løpet av dagen og fjerne alle spor. Himmel, tenk så pingle jeg er da!?? Jeg er ikke redd for mus i seg selv, de er jo bare søte. Men jeg vil jo ikke ha de inn, og halvskvisa i en felle kjenner jeg nesten tårene komme altså. Jeg blir så soft! Og bare gudene vet om det var den eneste ene eller om det er en skokk til jeg må ta meg av på samme måte!?

Jeg trenger en mann. Dagens hjertesukk.