Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Spørsmål om hekling og strikking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 17:12   #1
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørsmål om hekling og strikking

Jeg er da på min fjerde uke med strikking og på mitt første døgn i hekling. Det går veldig godt, og er dessverre så morsomt at jeg lider av sterk søvnmangel etter disse ukene.

Hekling:
* Nå hekler jeg ei lue og skal snart begynne å felle av, hvordan gjør man dette på hekling? Jeg kan jo ikke felle av alt på en gang heller, for det må vel skje gradvis at lua blir smalere?
* Lua jeg hekler er med fastmasker og stav. På stav står det dette:

Sitat:

kast på nålen, stikk denne ned under begge maskebuene i en av m på forrige rad rad

Hva betyr begge maskebuene?

Strikking:
* Eldstemor har operert ene benet og har på gips. Jeg skal strikke en liten sokk, som bare går fra tærene og litt oppå rista hennes. Hvordan gjør jeg det med øking? Jeg må jo gjøre denne tuppen gradvis videre, til den er så vid som gipsen.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.