Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iTunes-svindel

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 14:22   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

iTunes-svindel

Jeg har i løpet av ettermiddagen i går og veldig tidlige morgentimer i dag visstnok kjøpt apps/spill for mange tusen kroner. Bla en kiste med mynter for den nette sum av kr. 700 og en haug andre ting til tilsvarende priser. Jeg oppdaget det heldigvis ganske tidlig, og jeg har sperret kortet jeg bruker til iTunes-kontoen, meldt fra til iTunes, ringt Apple (noen som har prøvd? Ikke helt lett å bare slå et nummer å få snakke med noen der, nei.)
Da jeg ringte banken, sto det mange transaksjoner til iTunes i kø for godkjenning fra kontoen min, så det kunne gått ut mange flere tusen enn det faktisk har gjort.
Det ser ut som om noen har kjøpt spill/utstyr til spill. I følge den hyggelige gutten/mannen jeg snakket med på telefonen, så finnes det ikke app'er til 700,-. Men i løpet av i går og idag skal jeg ha kjøpt minst 7 slike svindyre apps. AV kvitteringene jeg har fått fra iTunes, ser det ut som om det er kjøpt spill og utstyr til spill. Jeg har ikke logget meg på kontoen og autoriset noen av disse kjøpene hverken i går eller i dag..

Hva skjer nå? Er det noen andre som har opplevd det samme? Tar det lang tid å få penger tilbake? Må jeg slåss og bevise selv at jeg ikke har kjøpt disse tingene?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.