Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 11:41   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

I 1986 hadde jeg barn som satt bakovervendt i sete, så der må jeg dessverre fortelle deg at det var foreldrene dine som ikke var helt oppdatert.

Sikring av barn i bil ble ikke påbudt før i 1989 så da var du nok tidlig ute. Det var forøvrig mine foreldre også når det gjaldt søsteren min. Hun er født i 1983 og hun hadde barnesete kan jeg huske. Hun slapp å ligge i hattehyllen.

Her er litt historikk for de som er interessert:

Sitat:

Setebelter ble tidlig innført i passasjerfly etter mønster fra militære fly (kampfly). Belter for bruk i biler, bilbelter, ble forsøkt innført i USA allerede i 1930-årene, men anerkjent først i slutten av 1950-årene. Ford var den første fabrikken som hadde bilbelter som standardutstyr i USA (1957). Den svenske bilfabrikken SAAB innførte topunkts setebelte (hoftebelte) som standardutstyr allerede 1952, Volvo var i 1959 den første i Europa som leverte det langt sikrere 3-punkts bilbelte som standardutstyr. Siden 1971 skal alle nyregistrerte biler i Norge være utstyrt med bilbelter i forsetene. Fra 1975 ble bruk påbudt for fører og forsetepassasjer i alle biler under 3,5 t der bilbelter er montert, fra 1979 kan unnlatelse medføre gebyr. Påbudet gjelder ikke for kjøring på begrensede områder, som parkeringsplasser og bensinstasjoner, og unntak er gjort bl.a. for for drosjesjåfører og postbud. Legeerklæring kan også gi unntak. Fra 1984 er det påbudt at nyregistrerte biler også skal ha bilbelter i baksetet, og fra 1985 er det bruksplikt. Sikring av barn i bil ble påbudt fra 1. jan. 1989.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.