Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En sjuskes bekjennelser ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 22:07   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg betaler 7-åringen en tier for å brette et par tørketromler med håndkler, kluter og truser. Da blir jeg kvitt den haugen som gjerne blir liggende opp til en uke og bare øker og øker i en stol i stua. Tidligere hadde jeg skikkelig problemer med å få ungenes tøy inn i skapet etter at det var ferdig vasket. Nå har vi fått organisert klesskapet deres ordentlig med kurver og hyller og det er plass til å legge inn alt etterhvert. Brette tøy er et stort hinder her også, og burde absolutt ikke bare tatt en sjau en gang iblandt. Nå skal vi ha bursdag til helga med overnattingsbesøk, og det er veldig effektivt på å rydde litt hver dag. Men kan jo ikke gjøre det sånn annenhver uke.

Mannen har ansvaret for kjøkkenet og rydding der samt søppel og kildesortering som skal ut i spanna ute, og jeg har ansvaret for klær. Ellers så har vi ikke noe fordelig på noen ting. Siste uka har vi støvsuget annehver dag og da annenhver gang mannen og jeg, og da er det utrolig mye mere rydding på gulvene også og ikke hybelkaning som fyker rundt som irriterer meg. Og jeg har ikke støv på hjernen, men de irriterer nok mer enn jeg tror. Vi har sortering til skittentøy på badet oppe, men det er vanskelig å få det opp bestandig. Det havner i en haug i trappa som alle går forbi. Så nå har jeg fått en stor oppsamligsbakke til skittentøy nede på vaskerommet til alt mulig av skittentøy i tillegg til den vi har der for sengetøy og håndkler og sånt, så havner det ute av synet om kvelden lett i alle fall.

Jeg sliter litt med alt av papir og småting som havner på kjøkkenet i hauger og oppå kjøleskapet og når vi skal ha besøk så havner dere bare i en eske som jeg skal rydde senere, noe som sjelden skjer. Må få et slags bedre system der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.