Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Båndtvang og ulven i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 15:25   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Båndtvang og ulven i Oslo

Jeg leser at en hund er tatt av ulv i Oslo. Den gikk løs da den ble tatt, og eieren hadde ikke kontroll på hvor den var. Fra artikkelen får jeg inntrykk av at hunden ofte er alene ute hele natten, og kommer inn når den er klar. Eieren bor i et boligstrøk med både eneboliger, rekkehus og blokker. Hunden er en jakthund.

Er dette virkelig greit? Kan eieren sies å ha kontroll på dyret sitt da? Jeg syns det er merkelig at ingen stiller spørsmål ved mannens hundehold i artikkelen.

Dette er Oslo kommunes lov om hunder:

Sitat:

§ 6-1. Ansvar for dyr på offentlig sted På offentlig sted plikter person med ansvar for dyr å ha kontroll med dyret ved bruk av bånd eller på annen måte, slik at dyret ikke er til fare eller sjenanse.

§ 6-2. Forvaring av kjæledyr, salg, avliving o.a.
Politiet kan ta i forvaring dyr som går løs i strid med bestemmelsene i § 6-1. Unnlater eier eller besitter å hente dyret innen en uke etter at han eller hun er varslet personlig eller ved kunngjøring i pressen, kan politiet selv eller overlate til kommunen å la dyret selges eller avlives.

Hund drept av ulv i Oslo

(og som et innspill i rovdyrdebatten, siden argumentet "slipp løs en ulv i Oslomarka, og se hvor kult urbanistene syns det er da" ofte kommer, så har jeg ikke endret mening)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.