Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Invisible Children

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 16:23   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Invisible Children

Jeg har nettopp hatt en oppvåkning og det trengte jeg. Jeg snublet over en video på Facebook med oppfordring om å se. Jeg klikket inn og registrerte at den varte i nesten 30 minutter. Off, tenkte jeg - det var lenge. Men jeg begynte å se. Og det er jeg ekstremt glad for. Nå har jeg grått i 30 minutter av denne videoen - det er så sterkt, det er så viktig og jeg oppfordrer herved hele FP til å engasjere seg.

Videoen er sterk, det er noen tøffe bilder, men dette er så viktig. La oss sammen gjøre Joseph Kony kjent for hele verden.

Edit: Forklaring på videoen:

Det handler om Joseph Konys barnehær i Uganda. En amerikansk mann reiste til Uganda for 9 år siden og ble kjent med Jacob - en tidligere barnesoldat. Han fikk fortalt historien om hvordan Kony henter barn til hæren sin og hvordan Jacobs bror ble drept. Han lovte da Jacob å gjøre saken kjent for verden - noe han nå jobber for.

Joseph Kony står øverst på listen over ettersøkte forbrytere i Haag og USA gikk etter mye press med på å sende 100 soldater til Uganda for å arrestere Kony. Han fikk nyss i dette og gjemte seg.

Nå har man satt i gang et engasjement for å gjøre Joseph Kony kjent sånn at USA skal opprettholde soldatene i Uganda og ikke droppe saken fordi "ingen snakker om dette". Politikk rett og slett!

Filmen er ikke grusom - bildene fra Homs på nyhetene er mye mye verre. Men saken er så viktig og sterk og han har brukt sterke virkemidler i filmen og dermed gikk jo jeg rett i gråten.

Sist redigert av D'Arcy : 07-03-12 kl 16:44.
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.