Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hunder som går løs med eier

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 00:25   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Går man med hunden løs, er det en selvfølge at man har 110% kontroll på den. Men jeg synes fremdeles at man bør kalle hunden til seg når man møter folk, for det er mange som er redd hund.

Jeg går stort sett med hunden min i bånd, fordi jeg ikke har 110% kontroll på at han hører på meg om vi møter andre hunder. De få gangene jeg har ham løs, går han ved siden av meg, med båndet hengene på bakken, slik at jeg kan trampe på det om han prøver seg på noe lureri.

For 3-4 uker siden var jeg ute på gårdsplassen og luftet hunden, og da var han løs (ofte det i egen hage når jeg er sammen med ham). Han sto ved innkjørselen og tisset og før vi begge fikk et sukk for oss, sto det en løs hun rett foran oss (det var mørkt og vi så ikke at den kom). Hunden min skvatt like mye som meg, og han reagerte med "buste" (han er usikker og pelsen står på ryggen på ham). Min sto fremdeles stille og akkurat i det jeg forsøkte å få kontakt med min så vi kunne gå inn, kom den andre rett på min hund, og de gikk rett i tottene på hverandre. Men de ga seg heldigvis ganske fort, og det ble ingen skader, bare våt pels på ryggen.....Og eieren, ja han kom tuslende et par minutter etter hunden sin. Hunden min har blitt skremt på samme måte et par ganger tidligere, derfor er han veldig på vakt ovenfor andre hunder.
Han vil jo oftest hilse på andre hunder og er kjempehappy om han får lov, men kommer de overraskende på ham, blir han desverre veldig på "hugget".

Er jeg ute med hunden min, så kjenner jeg meg ikke helt trygg når det kommer løse hunder. Er jeg alene, og ser at eieren er rett bak, så går det fint, får jeg regner med at de som går tur med hunden løs, har kontroll.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no