Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Det har også en sammenheng med at jeg ikke liker varme noe særlig. Jeg liker bedre sol og kald luft om høsten, det er så friskt og deilig! Dessuten er det liksom sånn at man har bedre samvittighet når man er inndendørs om høsten, enn om våren/sommeren. 
Jeg liker også høsten, dvs tidlig høst med kjølig luft, litt nye høstklær, kunne pakke seg inn i, se litt koselig ut, tenne stearinlys og fyre i peisen etter en lang utesommer.
Jeg liker heller ikke om det blir for varmt, dvs over 27-28 grader. Men jeg elsker vår og sommer. Det er fantastisk å kunne sitte lenge ute på om kvelden, grille eller spise frokost ute, ligge i sola ute om morgenen med kaffekoppen... Se barna kose seg på teppet i hagen. Ja, og gremmes litt over at de løper ut og inn, søle med vann, rote utover masse leker, krangler på trampolina - det hører vel også med...
Å pakke en tidlig morgen en bag med badetøy, smøre matpakker og dra på stranda, før de fleste andre har kommet... Gå i behagelige sommersko, behagelig sommerkjole som ikke strammer her og der. Kanskje har jeg jukset litt med selvbruningskrem på leggene. Jeg har ganske lys hud, men får litt farge likevel. Og ingen ser meg når jeg ligger og soler meg i hagen. Men jeg gidder ikke å gå med badedrakt på stranda pga magen, den skal soles og vises, selv om den er fyldig og voluminøs og henger litt etter KS og svangerskap.
Jeg gleder meg over denne årstiden, særlig når jeg jobber i barnehage og kan være mye ute i fint vær (og barnehagebarna kler seg kjapt selv, i motsetning til om vinteren....). Idag er jeg faktisk litt solbrent!