Kundebehandling
I dag hadde jeg en pussig opplevelse i en butikk som jeg hisset meg opp over, nok til at jeg har giddet å bruke energi på å tenke litt over saken etterpå.
Dette skjedde:
Jeg kommer inn i en butikk med sengetøy. Har lillesøster i vogna, og har handlet både det ene og det andre, så vogna er full av saker og ting. Sikter på avdelingen litt bak i butikken der de har sengetøy til barn, som jeg da altså var på jakt etter.
Damen sier (med en stemme jeg vurderer som grinete), du kan ikke ta med vogna bak der, det er derfor vi har satt opp skilt (kommer for å snu skiltet og peker så jeg kan lese det).
Åh, sier jeg, lettere forfjamset, mens jeg ser meg om etter andre løsninger.
Blir stående og tenke litt, har en urolig baby som må vugges konstant, og en vogn full av verdisaker. Tenker litt mens jeg prøver å roe ned ungen og myser inn i butikken for å se om jeg får øye på det jeg skal ha.
Damen driter i å spørre om hun kan hjelpe meg med noe, men står ved kassa og flytter på noen kurver med dingser.
Jeg kjenner at jeg begynner å hisse meg opp litt, og sier at jeg syns det er en pussig vareplassering i butikken, da kunder som er på jakt etter barneproduktene ofte også har vogn.
Vi er fremdeles helt alene i butikken, og damen svarer meg "Vi kan ikke tillate vogner bak der, for folk stjeler som ravner og det er ikke måte på hvor mye varer som forsvinner nedi vognene."
Jeg ser nok lettere sjokkert og forfjamset ut, og da hun fortsetter å fortelle meg at alle med barnevogn er potensielle kjeltringer blir jeg jammen hissig, og sier noe om at jeg skjønner at det ikke er helt greit, men det er altså uaktuelt for meg å forlate babyen min for å gå bak der og finne det jeg skal ha.
Og da den elskverdige damen sier "jeg kan da passe på ungen" presiserte jeg at jeg ikke hadde noe stort behov for å legge igjen penger i en butikk som antok at jeg var der for å stjele alt jeg fant. 
Vi ble vel ikke direkte enige om annet enn at vi var uenige i kundebehandlingen, og jeg tenker sånn i ettertid at det var da litt underlig eller? Burde ikke butikken ta grep for å flytte varene mer synlig og samtidig tilgjengelig for kunder med vogn, og kanskje vurdere mer videoovervåkning eller hva som brukes rundt omkring, i stedenfor å tilby seg barnevakttjenester?
Jeg ser muligens litt kriminell ut, småbarnsmor som jeg er.
|