Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mat på ferie - tipsetråden for kresne barn på tur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 12:57   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mat på ferie - tipsetråden for kresne barn på tur

Jeg ser i ymse tråder at det ikke bare er våre unger som er sære på tur.

Til vanlig syns jeg ikke ungene er så kresne, fordi de spiser godt av helt vanlig mat, som vi etter hvert har tilrettelagt til å være "ufarlig": rent kjøtt og fisk, grønnsaker for seg, syltetøy som smaker det man er vant til, osv.

De spiser absolutt mer variert enn jeg gjorde på den alderen :Oppvokst på fiskekaker og kokte gulerøtter:

Men på ferie, da kommer alle særheter frem! Jeg er virkelig ikke opptatt av at de skal spise veldig sunt eøøer veldig variert eller veldig spennende når vi er på tur. Men de må spise, for lavt blodsukker er virkelig drepen for alle!

Men når brødet er rart, syltetøyet smaker fremmed (det gjør det jo, syltetøy i andre land er ofte mye, mye søtere enn det vi er vant til), det er KLUUUUUMPER i yoghurten, etcetc., da blir det grusomt slitsomt. Selv om vi faktisk har hatt kjøkken der vi har vært og har kunnet lage mat selv, har det vært tidvis trøblete å få det til å smake likt nok det vanlige.

Det har blitt mye kokt pasta, en del yoghurt-eksperimentering til man finner de uten klumper, osv. På restaurant har det blitt pizza margarita.

Nå skal vi til Hellas. Tips der?

Og generelle "kresne barn på tur"-tips. Jeg tror ikke jeg er den eneste som sliter...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.