Lampe som dimmeren ikke virker på - fikse sjæl?
Jeg har en gulvlampe som den på bildet - jeg er ikke spesielt glad i den for jeg går til stadighet rett inn i skjermen på den, men dog. Jeg hadde ikke tenkt å bytte den helt enda, til det er den litt for ny og den var litt for dyr.

Nå virker den _ikke_ og det virker som om bryteren/dimmeren - sånn sak som ligger på gulvet med glider som bestemmer lysstyrke - er gåen. Den har nemlig en rød lysdiode som lyser når den er koblet til, vanligvis. Og det gjør den altså ikke nå.
Kan jeg bare klippe/skjære av ledningen, ta bort hele dimmeren, og sukkerbit-e sammen ledningene? (eller noe litt mer elegant da, de har kanskje noe hos elektrikeren). Jeg kan det, sant? Eller det noen lov som sier at det _må_ være bryter på. Isåfall kan jeg jo bare koble inn en bryter eller hvis jeg finner det - en dimmer, jeg altså.
Dimmerfunksjonen er lite brukt uansett, og slik den står ender jeg som oftest opp med å bruke stikkontakten som av/på-knapp uansett. Eller kanskje jeg kan kjøpe sånn stikkontaktdimmerdings med fjernkontroll hvis jeg absolutt skal ha dimmer til den.
|