Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 12:57   #13
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er vel på linje med deg, Hyacinth - jeg blir gal (som i: ) om det er støv og rot og flekker og rusk i huset, og jeg strekker meg langt for å forhindre at det skjer. Det er ikke dermed sagt at jeg bestandig har det strøkent her, men hvis det ikke er strøkent, så plager det meg og jeg finner liksom ikke helt hvile i eget hjem.

Sånn er jeg og. Og jeg er bygget sånn at jeg ikke klarer å kose meg med mine dillegreier og hobbyting før det er nogenlunde greit her, og siden jeg liker å sy/strikke/whatever passer jeg på å rydde og vaske nok til at jeg klarer å gjøre det.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Til dere som er redd for hva andre tenker; Jeg legger merke til når andre har det litt rotete og ikke har tørket støv. Men jeg legger merke til det som noe positivt - at de tør ha meg på besøk selv om de ikke har forberedt seg med vasking. Det gjør meg glad.

Og det er jeg veldig glad for.

Jeg prøver å slutte å unnskylde meg for rotet og skitten da, før var jeg mer hysterisk fordi jeg har vokst opp i et hjem der jeg aldri har sett et støvkorn, og hvor duken aldri lå skakt på bordene, og den standarden klarer jeg bare ikke leve opp til.
Det er helt kurant her hos oss for tiden, etter at mellomste begynte å stå opp i 6-tiden som en vane har jeg fått et mye mer effektivt system på galskapen.
For så tidlig er jeg i koma allikevel, s jeg kan like gjerne bruke tiden til rydde vaske fikse-tid. Så jeg rekker stort sett både å rydde oppvask, fikse klesvask, og støvsuge før jeg leverer ham i bhg om morgenen. Og så tar jeg over badet mens jeg dusjer jeg og, men jeg er veldig glad for at det ikke er bare jeg som sliter med dusjen altså, for der føler jeg at ting har gått så langt at jeg lurte på om vi måtte rive hele greia og få på plass nytt bad hvis det skulle være håp.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.