Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Utrolig gode boller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 10:54   #26
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg bakte også disse i dag og de ble veldig gode med vaniljefyll og sjokoladefyll i alle fall. Jeg slet litt med stekingen for de måtte steke så kort i min ovn på 250 grader og jeg måtte også skru ned temperaturen litt etter de hadde stått en liten stund i ovnen. Syntes det var litt knapt med 5 minutter. Så da måtte jeg ned med gradene litt.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

250 grader vart da altfor varmt! Bollane var svidd etter 8 minutt. På det siste brettet skrudde eg ned til 225, og da var dei ok etter omlag 10 minutt.

Jeg baker alt av gjærbakst, det være seg boller, kanelsnurrer eller rundstykker på 225 grader i 12-15 minutter. 250 grader blir veldig fort for varmt altså.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.