Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Max uflaks

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 11:57   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Max uflaks

For ett år siden, kjøpte vi oss en S-Max. En aldeles super bil, som vi blant annet har hatt med oss på langtur nordover sist sommer, som er stor, romslig, behagelig å kjøre, og i det hele tatt helt perfekt for oss.
Så ble det hull i eksosanlegget. Ett hull på størrelse med en middels galakse faktisk. Når vi først oppdaget hullet gikk det ikke mange dagene før hele bakre del var i ferd med å falle av. Vi bestilte time på verksted og fikk utført hovedservice forrige uke.

Så begynte bilen plutselig å pipe, et par dager før service. Greit tidspunkt egentlig, ettersom den alikevel skulle på verksted. Mannen leverer bilen, gir beskjed om at den låter som om den har vondt, og de på verkstedet sier så elegant at de skal "se på saken". Takker! Det tar et par timer før mannen blir ringt opp. Joda, hele eksosanlegget må byttes, pipingen er ett røket endeledd, og alle bremser og skiver må byttes. Prislapp: 22 000.
Ingen av oss er det minste handy, så vi har lite valg, og bilen endte tilbake på verkstedet på onsdag, og var klar for avhenting på torsdag. De er til og med "greie" og gir oss litt rabatt. Lommeboka jubler. Herlig! Går som ei kule, helt uten den småharry lyden fra røket eksosanlegg, og med 4 velfungerende bremser. So far so good.

Så skal jeg bare en liten tur på butikken, og allerede når jeg vrir på rattet skjønner jeg at det er noe som ikke stemmer. Bilen skriker om nåde. Jeg konfronterer mannen med hvorfor han har kjørt hjem en bil som høres ut som en unge med fingrene i klem, men det var nytt for han. Den låt jo ikke sånn da han satt bak rattet. "Kvinnfolk og bil" liksom. Til mitt hell hjelper det ikke at han er mann - bilen skriker like fordømt, og vips var den tilbake på verksted. Halvannen time etter levering ringer de og avgir rapport; Joda, i løpet av gårsdagen har servopumpa takket for seg. Den hadde de ikke rørt mens bilen hadde vært på verksted tidligere, så de tar naturlig nok ikke på seg noen skyld. Bilen kan selvfølgelig ikke kjøres, men den skal repareres på mandag. Pris: Nye 9000 kroner.

Ingen ting er vel riktig så stilig som å få lov til å bruke 27 000 på bil i løpet av en liten uke. Noen ganger skulle jeg virkelig ønske jeg bodde mere sentralt og ikke var avhengig av kjærra.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.