Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-12, 20:59   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?

En maskinvask i en maskin i energiklasse A trenger ca 10 liter kaldt vann og bruker ca 1kwh strøm (dvs strøm for litt over 1 kr med snittpris på strømmen). Vår maskin vasker 16 kuverter på dette forbruket. Jeg var uten oppvaskmaskin i en del av påsken og jeg hadde ikke sjanse til å vaske opp en dags oppvask uten å måtte fylle oppvaskkummen minst to ganger (ellers ble det ganske udelikat). Min kum tar nokså nøyaktig 10 liter. I tillegg kom ganske mange liter kaldt vann til å skylle av såpen. Det viste til fulle at det absolutt ikke lønner seg å håndvaske framfor å vaske i maskin iallefall.

Når det gjelder salt, fikk jeg beskjed om fra en mann som har vært hvitevarereparatør i mange år at man alltid skulle bruke salt i maskiner som har saltkammer. Ellers ble visstnok maskinens levetid forkortet. Spør meg ikke hvorfor. Vi har mye kalk i vannet og bruker alltid salt. Det finnes store poser med oppvaskmaskinsalt i samme hylle som oppvaskmaskinpulver i butikkene. Jeg betalte 23 kroner for en pose for et par uker siden og den holder i månedsvis.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.