Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du mye grønnsaker? Hvilke grønnsaker da?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 11:15   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Spiser du mye grønnsaker? Hvilke grønnsaker da?

Jeg, og resten av familien, burde spise mer grønnsaker i forhold til hva som er anbefalt.

Greit nok, men jeg synes det er litt vanskelig å få opp mengdene, uten at det blir veldig ensformig, og trenger tydeligvis litt tips og råd om hva slags grønnsaker vi kan spise og når.

Vi spiser forholdsvis mye grønnsaker til middagsmåltiden, så akkurat den er grei. Men hva slags grønnsaker spiser dere utenom middag?

Vi spiser gulrøtter, kålrot og sukkererter til mellommåltider og sammen med lunsj, og der stopper liksom fantasien min. I klassiske "spis mer grønnsaker, så kan du leve lykkelig i landet til du blir 100 år i stedet for å dø av livsstilsyksommer i morgen"-reportasjer i Dagbladet er det ofte illustrasjonsbilder med grønnsaksfat med oppskårete gulrøtter, brokolibuketter og blomkålkvaster og selleristaver, men altså, er det vanlig å spise rå brokoli og blomkål? (I så fall holder jeg meg til sjokolade. )

Hjelp meg med "grønnsaker til mellommat-tips".

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.