Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Statskirken opphører i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 20:02   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statskirken opphører i dag

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ok, tilknyttet. Jeg modererer meg.Uansett så gjør ikke andre trossamfunn det, og det var et svare helvete å få kirken til å skjønne at vi ikke ønsket at sønnen vår skulle være tilknyttet, eller få tilsendt invitasjoner til kirkebokutdeling og andre arrangementer. Den eneste måten å stoppe det på var å melde ham inn i HEF. Jeg syns det er en besynderlig praksis. Jeg syns også det er idiotisk at kirken skal få kirkeskatt fra dem som ikke er innmeldt andre steder. Det burde heller deles mellom de ulike trossamfunnene.

Det er eg heilt einig med deg i. Særleg det med kyrkjeskatten.

Men eg trur denne grunnlovsendringa er eit første-steg, som gir rom for å endre ein del av desse reglane. Det at statskyrkjeordninga er grunnlovsfesta, gjer jo at det krev 2/3 fleirtal i Stortinget over to periodar, å endre på det lovverket som ligg til grunn for alle desse mindre reguleringane. Nå er kirkeforliket vedtatt i 2008 og blir etter all sannsymlegheit vedtatt igjen i 2012. Og då blir neste steg å endre på mindre reguleringer og regelverk.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.