Sv: Synes du mat er spennende/interessant?
Å, når maten og vinen går opp i høyere enhet! Fantastisk! Englene synger og smådjevlene danser!
Husker første gangen jeg spiste Rocquefort og drakk Sauternes til. Milde himmel!
Jeg trenger ikke først og fremst rar konseptmat, selv om jeg synes det er interessant. Jeg er mer interessert i skikkelig godt håndverk og gode råvarer enn fritert mose som sådan. Jeg liker sushi, thai, meksikansk, arabisk, spansk, italiensk, amerikansk/southern, og tradisjonelt skandinavisk.
At det er gode råvarer er et must, også til hverdags. Å spise vond mat for å holde seg tynn lyder så aldeles forferdelig at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Å ikke unne seg selv godt? God mat trenger jo ikke å være fetende, man kan godt begrense inntaket selv om det er godt, trene nok til at det balanserer osv. Men å spise dårlig? Gi ungene mine kjip mat? Servere den jeg elsker noe som ikke er så godt som mulig ut i fra det vi har i hus? Ville aldri falle meg inn.