Ikke helt tenåring lenger.... (hudpleie?)
Sto i kø på apoteket her en dag. Lang kø, god tid til å titte. Fikk øye på noe hudpleierensesyztemgreier, clean start sto det. Ja, og jeg sto ved siden av, så jeg tittet på. Siden jeg jo bedriver "hudpleie" i form av å vaske bort maskara med en våt klut med babyolje på, og lite annet. Ikke ideelt, dessuten har jeg en del irriterende uren hud og vonde kviser til tider.
Så det då jo lurt ut med vaske, rense, pleie-greier.
Men så sto der noe om å gi ung hud en god start... Som fikk meg til å tenke at det nok ikke var for meg. Så rykket jeg fremover i køen og så baksiden av utstillingen. For tenåringshud, sto det.
Derved kom jeg til at dette var ikke for meg. (selv om opplegget med at t sto på at det skulle brukes om morgenen, det om kvelden, det begge deler og den der 3-4 ganger i uka, og den ved behov, egentlig var lurt for meg som altså ikke bedriver slikt og derfor trenger instruksjoner)
Vel og merke hadde jeg vel ikke sååå mye mer kviser når jeg var tenåring egentlig. Men ikke bare er tenårene tilbakelagt, det er tjueårene også. Så jeg kan ikke akkurat påberope meg tenåringshud, er jeg redd. Da blir de sikkert feil med en produktserie for dem som er halvparten så gammel som meg.
Men finner man en fiks ferdig, "gjør slik, gjør sånn, gjør det da, og det da, sånn og slik, ta med deg denne pakken hjem og følg anvisningen"-løsning for kvisete noen-og-tretti-åringer, tro? Jeg er ikke skapt til å plukke ut produkter i jungelen selv nemlig, apotekets "start kit" så ut som greia for meg. Sånn bortsett fra at jeg altså... Visstnok er så gammel at jeg burde kunne slikt selv?